افسردگی اختلال یادگیری
بیشتر
افسردگی اختلال یادگیری
افسردگی اختلال یادگیری : در واقع، آن قانون، اگر رعایت شود، برای ما دوستان بیشمار و شادی دائمی به همراه خواهد داشت.
اما به محض اینکه قانون را زیر پا بگذاریم، به دردسر بی پایان خواهیم رسید. قانون این است: همیشه به طرف مقابل احساس مهم بودن بدهید.
افسردگی اختلال یادگیری : همانطور که قبلاً اشاره کردیم، جان دیویی گفت که میل به مهم بودن عمیق ترین میل در طبیعت انسان است.
و ویلیام جیمز گفت: «عمیقترین اصل در طبیعت انسان، اشتیاق به قدردانی است.» همانطور که قبلاً اشاره کردم، این میل است که ما را از حیوانات متمایز میکند.
افسردگی اختلال یادگیری : این انگیزه است که مسئول خود تمدن بوده است. هزاران سال است که فیلسوفان در مورد قواعد روابط انسانی گمانه زنی می کنند.
از میان همه این گمانه زنی ها، تنها یک حکم مهم تکامل یافته است. جدید نیست. قدمتی به اندازه تاریخ دارد.
افسردگی اختلال یادگیری : زرتشت آن را بیست و پانصد سال پیش به پیروان خود در ایران آموخت. کنفوسیوس آن را بیست و چهار قرن پیش در چین موعظه کرد.
لائوتسه، بنیانگذار تائوئیسم، آن را به شاگردانش در دره هان آموخت. بودا پانصد سال قبل از میلاد مسیح آن را در ساحل گنگ مقدس موعظه کرد.
افسردگی اختلال یادگیری : کتب مقدس هندوئیسم آن را در میان تپه های سنگی یهودیه نوزده قرن پیش آموخته است. عیسی آن را در یک فکر خلاصه کرد.
احتمالاً مهمترین قانون در جهان: “با دیگران همانطور رفتار کنید که دوست دارید دیگران با شما انجام دهند.” شما می خواهید ارزش واقعی خود را شناسایی کنید.
افسردگی اختلال یادگیری : شما می خواهید احساس کنید که در دنیای کوچک خود مهم هستید. شما نمی خواهید به چاپلوسی های ارزان و غیر صادقانه گوش دهید.
اما هوس قدردانی خالصانه دارید. همانطور که چارلز شواب میگوید، میخواهید دوستان و همکارانتان «در تأیید صمیمانهشان و در تمجیدشان تحسینبرانگیز باشند.» همه ما این را میخواهیم.
افسردگی اختلال یادگیری : پس بیایید از قانون طلایی پیروی کنیم و آنچه را که دوست داریم دیگران به ما بدهند به دیگران بدهیم. چگونه؟ چه زمانی؟ جایی که؟
پاسخ این است: همیشه، همه جا. دیوید جی. اسمیت از Eau Claire، ویسکانسین، به یکی از کلاس های ما گفت که وقتی از او خواسته شد که مسئولیت غرفه نوشیدنی را در یک کنسرت خیریه بر عهده بگیرد.
افسردگی اختلال یادگیری : چگونه با یک موقعیت حساس برخورد کرد. «شب کنسرت به پارک رسیدم و دیدم دو خانم مسن با شوخ طبعی در کنار غرفه غذاخوری ایستاده بودند.
ظاهراً هر کدام فکر می کردند که او مسئول این پروژه است. همانطور که ایستاده بودم و فکر میکردم که چه کار کنم.
افسردگی اختلال یادگیری : یکی از اعضای کمیته حمایت ظاهر شد و یک صندوق نقدی به من داد و از من برای به عهده گرفتن پروژه تشکر کرد.
او رز و جین را به عنوان یاران من معرفی کرد و سپس فرار کرد. “سکوت بزرگی برپا شد. با درک اینکه صندوق پول نمادی از اقتدار (نوعی اقتدار) است.
افسردگی اختلال یادگیری : جعبه را به رز دادم و توضیح دادم که ممکن است نتوانم پول را ثابت نگه دارم و اگر او از آن مراقبت کند حالم بهتر خواهد شد.
سپس به جین پیشنهاد دادم که به دو نوجوانی که به نوشیدنیهایی اختصاص داده شده بودند نحوه کار با دستگاه نوشابه را نشان دهد و از او خواستم مسئول آن قسمت از پروژه باشد. «تمام شب بسیار لذتبخش بود، رز با خوشحالی پولها را میشمرد.
افسردگی اختلال یادگیری : جین بر نوجوانان نظارت میکرد، و من از کنسرت لذت میبردم.» لازم نیست منتظر بمانید تا سفیر فرانسه در فرانسه یا رئیس کمیته کلمبیک لژتان باشید.
از این فلسفه قدردانی استفاده کنید. تقریباً هر روز می توانید با آن جادو کنید. به عنوان مثال، اگر پیشخدمت زمانی که ما سیب زمینی سرخ شده سفارش دادیم.
افسردگی اختلال یادگیری : برایمان پوره سیب زمینی بیاورد، بیایید بگوییم، “ببخشید که مزاحم شما شدم، اما من سرخ کردنی فرانسوی را ترجیح می دهم.” او احتمالا پاسخ خواهد داد: “اصلا مشکلی پیش نمی آید.” و خوشحال خواهیم شد که سیب زمینی ها را عوض کنیم.
زیرا ما به او احترام گذاشته ایم. عبارات کوچکی مانند «متاسفم که مزاحم شما شدم»، «آیا آنقدر مهربان هستید که – چرخدندههای یکنواخت زندگی روزمره – و اتفاقاً، آنها ویژگی بارز پرورش خوب هستند.
افسردگی اختلال یادگیری : بیایید یک تصویر دیگر بگیریم. رمانهای هال کین – مسیحی، دیمستر، مرد مانکس، از جمله آنها – همه در اوایل قرن بیستم پرفروش بودند.
میلیونها نفر رمانهای او را میخوانند، میلیونها نفر. او فرزند آهنگر بود. او هرگز در زندگی خود بیش از هشت سال تحصیل نکرد.
افسردگی اختلال یادگیری : با این حال وقتی درگذشت، ثروتمندترین مرد ادبی زمان خود بود. داستان از این قرار است: هال گین عاشق غزل و تصنیف بود.
بنابراین او تمام شعر دانته گابریل روستی را بلعید. او حتی یک سخنرانی نوشت که در آن دستاورد هنری روستی را ستایش کرد.
افسردگی اختلال یادگیری : و نسخهای از آن را برای خود روستی فرستاد. روستی خوشحال شد. روستی احتمالاً با خود میگوید: «هر جوانی که چنین نظر عالی درباره توانایی من داشته باشد، باید باهوش باشد.» بنابراین روستی از پسر این آهنگر دعوت کرد که به لندن بیاید و به عنوان منشی او عمل کند.
این نقطه عطف در زندگی هال کین بود. زیرا در سمت جدیدش با هنرمندان ادبی آن روز آشنا شد. او که از نصیحت آنها سود می برد و از تشویق آنها الهام می گرفت، شغلی را آغاز کرد که نام او را در سراسر آسمان نشان داد.
