خرید خودرو با ۴ میلیارد
بیشتر
خرید خودرو با ۴ میلیارد
خرید خودرو با ۴ میلیارد : ارزش گذاری نه علمی است که برخی از حامیان آن آن را می دانند و نه جستجوی عینی برای ارزش واقعی که ایده آلیست ها دوست دارند به آن تبدیل شود. مدل هایی که ما در ارزش گذاری استفاده می کنیم ممکن است کمی باشند، اما ورودی ها فضای زیادی را برای قضاوت های ذهنی باقی می گذارند.
بنابراین، مقدار نهایی که از این مدلها به دست میآوریم، با تعصبی که به فرآیند وارد میکنیم رنگ میشود. در واقع، در بسیاری از ارزش گذاری ها، ابتدا قیمت تعیین می شود و ارزش گذاری به دنبال آن انجام می شود. راه حل واضح این است که قبل از شروع ارزش گذاری، تمام سوگیری ها را از بین ببرید، اما گفتن این کار آسان تر از انجام آن است.
خرید خودرو با ۴ میلیارد : با توجه به قرار گرفتن در معرض اطلاعات، تحلیل ها و نظرات خارجی در مورد یک شرکت، بعید است که اکثر ارزیابی ها را بدون تعصب انجام دهیم. دو راه برای کاهش تعصب در فرآیند وجود دارد. اولین مورد این است که از اتخاذ مواضع عمومی قوی در مورد ارزش یک شرکت قبل از تکمیل ارزیابی خودداری کنید.
در بسیاری از موارد، تصمیم در مورد کم یا بیش از حد ارزشگذاری یک شرکت، مقدم بر ارزشگذاری واقعی است که منجر به تحلیلهای جانبدارانه جدی میشود. دوم این است که قبل از ارزش گذاری، سهمی که در کم ارزش یا بیش از حد ارزش گذاری شرکت داریم را به حداقل برسانیم. نگرانی های سازمانی نیز در تعیین میزان سوگیری در ارزش گذاری نقش دارند.
خرید خودرو با ۴ میلیارد : به عنوان مثال، این یک واقعیت پذیرفته شده است که تحلیلگران تحقیقات سهام به احتمال زیاد توصیه های خرید را به جای فروش صادر می کنند (یعنی احتمال اینکه شرکت ها کمتر از ارزش گذاری شده باشند، بیشتر است). این را می توان تا حدی به مشکلاتی که تحلیلگران در دستیابی به دسترسی و جمع آوری اطلاعات در مورد شرکت هایی که توصیه های فروش در آنها صادر کرده اند، و تا حدودی به دلیل فشار مدیران پرتفولیو، که ممکن است برخی از آنها موقعیت های بزرگی در سهام داشته باشند، ردیابی کرد.
در سالهای اخیر، این روند با فشار بر تحلیلگران تحقیقات سهام برای ارائه تجارت بانکداری سرمایهگذاری تشدید شده است. هنگام استفاده از ارزیابی انجام شده توسط شخص ثالث، پیش از تصمیم گیری بر اساس آن، باید سوگیری های تحلیلگر(ها) را در نظر گرفت. به عنوان مثال، ارزیابی خود توسط یک شرکت هدف در یک خرید، احتمالاً دارای سوگیری مثبت است. اگرچه این امر ارزش گذاری را بی ارزش نمی کند.
خرید خودرو با ۴ میلیارد : اما نشان می دهد که تحلیل باید با شک و تردید نگریست. تعصب در تحقیقات حقوق صاحبان سهام، خطوط بین تحقیقات حقوق صاحبان سهام و مهارت فروش در دورههایی که با «شور و نشاط غیرمنطقی» مشخص میشوند، بیشتر محو میشوند. در اواخر دهه ۱۹۹۰، افزایش خارقالعاده ارزشهای بازار در شرکتهایی که اقتصاد جدید را تشکیل میدادند.
باعث شد که تعداد زیادی از تحلیلگران تحقیقاتی سهام، به ویژه در سمت فروش، از نقش خود بهعنوان تحلیلگر خارج شده و به تشویق این سهام تبدیل شوند. در حالی که این تحلیلگران ممکن است در توصیههای خود حسن نیت داشته باشند، این واقعیت که بانکهای سرمایهگذاری که برای آنها کار میکردند، هزینه عرضه اولیه عمومی این شرکتها را هدایت میکردند.
خرید خودرو با ۴ میلیارد : آنها را در معرض اتهامات سوگیری و بدتر از آن قرار داد. در سال ۲۰۰۱، سقوط ارزشهای بازار سهام جدید اقتصاد و فریادهای نگرانکننده سرمایهگذارانی که ثروت خود را در این سقوط از دست داده بودند، طوفانی از جنجال ایجاد کرد. جلساتی در کنگره برگزار شد که در آن قانونگذاران خواستار دانستن اینکه تحلیلگران در مورد شرکت هایی که توصیه می کنند چه می دانند و چه زمانی می دانند.
اظهارات کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در مورد نیاز به بی طرفی در تحقیقات سهام و تصمیمات اتخاذ شده توسط برخی از بانک های سرمایه گذاری در مورد شرکت ها را خواستند. حداقل ظاهر عینی ایجاد کند. بانکهای سرمایهگذاری حتی دیوارهای چینی ایجاد کردند تا بانکهای سرمایهگذاری خود را از تحلیلگران تحقیقاتی سهام خود جدا کنند. در حالی که این جدایی فنی کمک کرده است.
خرید خودرو با ۴ میلیارد : منبع واقعی سوگیری – اختلاط تجارت بانکی، تجارت و مشاوره سرمایه گذاری – لمس نشده است. آیا باید مقررات دولتی برای تحقیقات سهام وجود داشته باشد؟ این امر عاقلانه ای نخواهد بود، زیرا مقررات معمولاً سنگین است و هزینه های جانبی ایجاد می کند که به نظر می رسد به سرعت از مزایای آن فراتر می رود.
پاسخ بسیار مؤثرتری می تواند توسط مدیران سبد سرمایه گذاری و سرمایه گذاران ارائه شود. تحقیقات ارزشی که پتانسیل سوگیری را ایجاد می کند باید تنزیل یا در موارد فاحش، حتی نادیده گرفته شود. از طرف دیگر، شرکتهای تحقیقاتی جدید سهام که فقط مشاوره سرمایهگذاری ارائه میکنند، میتوانند نیاز به ارزیابیهای بیطرفانه را برآورده کنند.
خرید خودرو با ۴ میلیارد : افسانه ۲: یک ارزش گذاری خوب تحقیق و انجام شده بی زمان است. ارزش بهدستآمده از هر مدل ارزشگذاری تحتتاثیر اطلاعات خاص شرکت و همچنین اطلاعات کل بازار است. در نتیجه، با فاش شدن اطلاعات جدید، مقدار تغییر خواهد کرد. با توجه به جریان مداوم اطلاعات به بازارهای مالی، ارزیابی انجام شده بر روی یک شرکت به سرعت پیر می شود و باید برای منعکس کردن اطلاعات فعلی به روز شود.
این اطلاعات ممکن است مختص شرکت باشد، کل بخش را تحت تأثیر قرار دهد یا انتظارات را برای همه شرکتهای موجود در بازار تغییر دهد. متداول ترین مثال از اطلاعات خاص شرکت، گزارش سودی است که نه تنها در مورد عملکرد یک شرکت در دوره زمانی اخیر، بلکه مهمتر از آن، در مورد مدل کسب و کار که شرکت اتخاذ کرده است، خبر می دهد.
خرید خودرو با ۴ میلیارد : کاهش چشمگیر ارزش بسیاری از سهام اقتصاد جدید از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ را می توان، حداقل تا حدی، با درک این موضوع دنبال کرد که این شرکت ها دارای مدل های تجاری هستند که ممکن است مشتریان را ارائه دهند، اما درآمدی را حتی در دراز مدت نداشته باشند. ما شاهد بودیم.
که شرکتهای رسانههای اجتماعی مانند در سال ۲۰۱۰ پاسخهای مشتاقانهای در بازار دریافت کردند، و جالب است که ببینیم آیا تاریخ تکرار میشود یا خیر. این شرکتها به دلیل اعضای بزرگ خود، وعدههای فوقالعادهای را ارائه میدهند، اما هنوز در مراحل اولیه تجاریسازی این وعده هستند. در برخی موارد، اطلاعات جدید می تواند بر ارزش گذاری تمام شرکت ها در یک بخش تأثیر بگذارد.
خرید خودرو با ۴ میلیارد : ب ادراکات مهم هستند، اما می توانند تغییر کنند. ارزش باید بر اساس چیزی اساسی تر باشد. ج سرمایه گذاران غیر منطقی هستند. بنابراین، ادراکات آنها نباید تعیین کننده ارزش باشد. د ارزش توسط ادراک سرمایه گذاران تعیین می شود، اما همچنین توسط درآمدهای اساسی و جریان های نقدی تعیین می شود. ادراکات باید بر اساس واقعیت باشد.
