مبارزه با افسردگی بعد از زایمان
بیشتر
مبارزه با افسردگی بعد از زایمان
مبارزه با افسردگی بعد از زایمان : علت دلسردی در این مورد چیست؟ این چیزی کمتر از مشکل زندگی مسیحی نیست، مشکل، اگر بخواهید، برخورد با گناه. پولس از ابتدای فصل ششم این رساله قدرتمند با آن مشکل سر و کار داشت و هنوز هم در اینجا به آن می پردازد.
این افرادی که او به آنها می نویسد، تبدیل شده اند و به خداوند عیسی مسیح ایمان آورده اند، اما اکنون با مشکل زندگی جدید که دریافت کرده اند، در دنیایی متخاصم و کاملاً مخالف با آنها روبرو هستند. آنها همچنین باید در مواجهه با چیزهایی که در ذات خودشان می یابند زندگی کنند.
مبارزه با افسردگی بعد از زایمان : جنگ است، نبرد است. گناه در درون و بیرون وجود دارد، و اینجا افرادی هستند که اکنون نگران پیروی از خداوند عیسی مسیح هستند و زندگی خود را همانطور که او زندگی خود را در این جهان می گذراند.
اکنون اغلب اوقات با آن سؤال و مشکل خاص مواجه میشود که دلسردی و افسردگی به وجود میآید. ما قبلاً نمونههای بسیاری از ابزارهای مختلفی را که شیطان در ظرافت خود برای دلسرد کردن ما به کار میبرد، بررسی کردهایم.
مبارزه با افسردگی بعد از زایمان : این یک مورد بسیار رایج است، مخصوصاً در مورد افراد با وجدان، که ایمان مسیحی را بسیار جدی میگیرند، آن دسته از افرادی که میگویند، نه «حالا من ایمان آوردهام، همه چیز خوب است»، بلکه میگوید: این یک زندگی عالی و باشکوه است و من باید در آن زندگی کنم. ما در اینجا وسوسه عجیبی را که متوجه چنین افرادی می شود در نظر می گیریم.
اصل این مشکل چیست؟ این است که آنها در درک حقایق خاصی در مورد زندگی مسیحی ناتوانی دارند، ناتوانی در درک آنچه برای ما به عنوان مسیحی ممکن است. در نهایت، این یک شکست در درک دکترین است، یا، اگر ترجیح می دهید، در نهایت، یک شکست دیگر در قلمرو ایمان است.
مبارزه با افسردگی بعد از زایمان : ما چیزهای زیادی در مورد ایمان دیده ایم. مثلاً دیدهایم که قرار است یک فعالیت باشد.بسیاری از مردم آن را فراموش می کنند و دچار مشکل می شوند، زیرا نمی دانند که باید ایمان خود را به کار گیرند. سپس دیدیم که دیگران دچار مشکل می شوند.
زیرا نمی بینند که باید به اعمال ایمان ادامه دهند و پافشاری کنند، برای شروع خوب کافی نیست، بلکه باید ادامه دهیم و نمی توانیم برای مدتی آرامش داشته باشیم. لحظه اما در اینجا به نظر می رسد دشواری این است که نفهمیدیم که ایمان باید تخصیص داده شود.
مبارزه با افسردگی بعد از زایمان : این حقیقتی است که پیش روی ما نهاده شده است، اما اگر آن را تصاحب نکنیم، کمکی به ما نخواهد کرد. عدم درک آن یکی از قابل توجه ترین چیزها در مورد انسان در نتیجه گناه است. حتما همه ما متوجه آن شده ایم.
آیا خود را در حال خواندن بخشی از کتاب مقدس که قبلاً بارها خواندهاید، و فکر میکردید میدانید، میخوانید و ناگهان متوجه نمیشوید که برای شما زنده میشود و طوری صحبت میکند که قبلاً هرگز انجام نداده است؟ همه ما باید بارها این نوع تجربه را داشته باشیم.
مبارزه با افسردگی بعد از زایمان : چقدر آسان است که کتاب مقدس را بخوانیم و نوعی تأیید اسمی با حقیقت داشته باشیم، و در عین حال هرگز آنچه را که به ما میگوید، تخصیص ندهیم! من معتقدم که این ماهیت این مشکل خاص است که اکنون در حال بررسی آن هستیم.
زیرا همیشه تمایل دارد چیزی را تولید کند که رسول «روح اسارت» مینامد، «شما روح اسارت را دوباره برای ترس دریافت نکردهاید». منظور او از این «روح اسارت» چیست؟ منظور او خطر داشتن «روح خدمتکار»، روحیه و نگرش رعیت است.
مبارزه با افسردگی بعد از زایمان : نگرش برده به طور کلی از تمایل به تبدیل زندگی مسیحی و زندگی مسیحی به یک قانون جدید، به یک قانون برتر ناشی می شود. من به افرادی فکر می کنم که رابطه خود را با شریعت ده فرمان، یا قانون اخلاقی به عنوان راهی برای نجات، کاملاً روشن می دانند.
آنها به وضوح دیده اند که مسیح آنها را از آن نجات داده است و او به تنهایی می تواند این کار را انجام دهد. آنها می دانند که تلاش های خود هرگز آنها را قادر به اجرای قانون نمی کند.
مبارزه با افسردگی بعد از زایمان : آنها می بینند که مسیح ما را از لعنت شریعت نجات داده است. آنها در مورد توجیه خود کاملاً واضح هستند.
با این حال، آنها اکنون شروع به نگاه مثبت به زندگی مسیحی می کنند و به شیوه ای بسیار ظریف و کاملاً ناخودآگاه برای خود آن را به نوع جدیدی از قانون تبدیل می کنند و در نتیجه به روح اسارت و رعیت می پردازند. آنها زندگی مسیحی را وظیفه بزرگی می دانند که باید انجام دهند و اکنون باید خود را به آن بپردازند.
مبارزه با افسردگی بعد از زایمان : آنها موعظه روی کوه را خوانده اند و متوجه شده اند که این تصویری است از زندگی مسیحی، زندگی ای که آنها آرزوی زندگی کردن را دارند. آنها به سایر آموزه های خداوند ما که در اناجیل ثبت شده است روی می آورند و آن را در آنجا می یابند.
آنها سپس از طریق نامه ها می گذرند و در آنجا دستورات محرمانه ای را می بینند که توسط رسولان داده شده است و می گویند: “این همان افسردگی مسیحی روح زندگی اسارت است”. و پس از یافتن آن، آن را چیزی میدانند که باید آن را در زندگی روزمره و زندگی خود به کار گیرند و به کار ببرند.
مبارزه با افسردگی بعد از زایمان : به عبارت دیگر، قداست برای آنها یک وظیفه بزرگ می شود و آنها شروع به برنامه ریزی و سازماندهی زندگی خود می کنند و رشته های خاصی را معرفی می کنند تا بتوانند آن را به انجام برسانند.
این نگرش به شیوه ای کلاسیک در کلیسای کاتولیک رومی و آموزه های او، در کل ایده رهبانیت که چیزی جز نمایش بزرگی از همین چیز نیست، دیده می شود.
مبارزه با افسردگی بعد از زایمان : در آنجا شما مردان و زنانی دارید که در مواجهه با حقیقت مسیحی میگویند: «بدیهی است که زندگی مسیحی زندگی متعالی و متعالی است و اگر کسی بخواهد آن زندگی را با موفقیت زندگی کند، باید به یک امر کلی تبدیل شود».
از این هم فراتر میروند، آنها میگویند: «شما نمیتوانید این کار را انجام دهید و به تجارت یا حرفهای یا در واقع در دنیا ادامه دهید. شما باید خود را از دنیا جدا کنید، باید از آن خارج شوید. و آنها انجام می دهند.
مبارزه با افسردگی بعد از زایمان : حال این شکل افراطی این ایده است که تقدس و تزکیه قدوسیت و زندگی معنوی یک شغل تمام وقت است و شما باید خود را منحصراً وقف آن کنید و قوانین خود را داشته باشید و غیره تا شما را قادر به زندگی کند.
