مقابله با استرس در دانش آموزان
مقابله با استرس در دانش آموزان : پدر و مادر سابرینا در چند ماه گذشته با هم کنار نمی آمدند و تصمیم به جدایی گرفتند. حدود سه ماه قبل از تاریخ جدایی، آنها تصمیم خود را به سابرینا گفتند.
والدین توافق کردند که خانه های جدید مربوطه آنها کمتر از سه مایل از مدرسه سابرینا فاصله داشته باشد تا او بتواند بدون توجه به اینکه در خانه پدر یا مادرش باشد.
مقابله با استرس در دانش آموزان : همان اتوبوس مدرسه را سوار کند. در سه ماه اول، سابرینا اجازه داشت تصمیم بگیرد که با کدام والدین هفته را سپری کند.
والدین سابرینا نسبت به ناتوانی خود در تشخیص هرگونه استرس در سابرینا گیج شده بودند، که در این نوع شرایط طبیعی بود.
مقابله با استرس در دانش آموزان : عوامل NUTS سابرینا: در طول این بحران، والدین سابرینا وضعیت را به خوبی مدیریت کردند.
اگرچه شرایط برای سابرینا جدید بود، اما کاملاً غیرقابل پیش بینی نبود، زیرا مدت ها قبل از وقوع جدایی به او گفته شده بود.
مقابله با استرس در دانش آموزان : کودک این حس را داشت که همه چیز را تحت کنترل خود دارد زیرا می توانست انتخاب کند که با کدام والدین هفته را بگذراند.
این وضعیت برای نفس او تهدید کننده نبود، زیرا او در همان مدرسه ماند و می توانست همه دوستانش را نگه دارد و به مکان های آشنا نزدیک شود.
مقابله با استرس در دانش آموزان : این امکان را برای کودک فراهم کرد که طلاق والدین خود را بدون واکنش استرس شدید تجربه کند.
استرس در نوجوانان مغز نوجوانان از سن ۸ سالگی تا پایان دوره نوجوانی خود رشد فوق العاده ای را پشت سر می گذارد.
مقابله با استرس در دانش آموزان : همانطور که بیشتر والدین می دانند، نوجوانان خواب های خوبی دارند. این تا حد زیادی به دلیل رشد قابل توجه مغز آنها و بر این اساس، نیاز به شارژ مجدد باتری های خود در هنگام فرا رسیدن شب – تا ظهر روز بعد است!
وقتی هورمونهای استرس به این مغزهای در حال رشد سریع میرسند، بر نواحی که هنوز در حال رشد هستند.
مقابله با استرس در دانش آموزان : مانند لوب فرونتال و هسته آمیگدال تأثیر میگذارند. ۱ لوب فرونتال در توانایی توجه مناسب به اطراف و به خاطر سپردن بهتر آنها نقش دارد
در حالی که هسته آمیگدال نقش مهمی در تنظیم احساسات دارد. بنابراین تعجب آور نیست که وقتی نوجوانان استرس قابل توجهی را تجربه می کنند.
مقابله با استرس در دانش آموزان : می تواند به شکل مشکلات خواب، عدم توجه یا اضطراب باشد. در اینجا نیز، ظهور این علائم در نوجوانان ممکن است نشانه مهمی باشد.
که والدین آنها می توانند از آن استفاده کنند تا بگویند فرزندشان تحت استرس است. با این حال، نیازی به منتظر ماندن این علائم برای اثبات آن نیست.
مقابله با استرس در دانش آموزان : تجزیه یک موقعیت به NUTS آن اغلب کافی است تا بگوییم شانس زیادی برای ایجاد استرس در یک نوجوان دارد.
وضعیت بیایید موقعیتی را در نظر بگیریم که میتواند باعث استرس زیادی در نوجوانان شود: سال تحصیلی جدید که شامل انتقال از دبستان به دبیرستان است.
مقابله با استرس در دانش آموزان : چه کسی می تواند استرس تجربه شده در این مرحله مهم زندگی را فراموش کند؟ وقتی بچهها مدرسه ابتدایی را ترک میکنند.
از دنیای نسبتاً کوچک و آشنا به مدرسهای بزرگ با دانشآموزان بسیار بیشتر میروند. وقتی بچهها در کلاس ششم هستند، احساس میکنند که بر موقعیت خود کنترل دارند.
مقابله با استرس در دانش آموزان : زیرا همه اطرافیان خود را میشناسند و مسنترین دانشآموزان مدرسه هستند و آنها را در راس سلسله مراتب اجتماعی قرار میدهند.
اما وقتی به دبیرستان می روند، خود را در مدرسه ای می یابند که بسیار بزرگتر از مدرسه ابتدایی محله کوچکشان است.
مقابله با استرس در دانش آموزان : با افراد بسیار بیشتری که آنها را نمی شناسند، و اکنون آنها جوان ترین افراد مدرسه هستند.
این عوامل ممکن است یک پاسخ استرس ایجاد کنند، اما در اینجا دوباره، خواهیم دید که دامنه پاسخ استرس تا حد زیادی به آنچه بین نوجوانان فردی و محیط اطرافشان می گذرد بستگی دارد.
مقابله با استرس در دانش آموزان : بازیکنان و عوامل NUTS آنها امیلی، ۱۱ ساله، در همان محله دبیرستان جدیدش زندگی نمی کند.
و در نتیجه او کسی را در آنجا نمی شناسد. او نمیداند با کدام اتوبوس به مدرسه جدیدش برود، و به این فکر میکند که چگونه میتواند بدون کمک کلاسهای درس را پیدا کند.
مقابله با استرس در دانش آموزان : او از والدینش خواست تا او را در بازدید از مدرسه همراهی کنند تا درک بهتری از نحوه عملکرد مدرسه پیدا کنند.
اما آنها بسیار مشغول مراقبت های مورد نیاز خواهر مقابله با استرس قبل از عمل کوچکترش هستند که از ناهنجاری مادرزادی رنج می برد. امیلی دیگر واقعا احساس نمی کند.
مقابله با استرس در دانش آموزان : که در خانه است و نگران است مبارزه با استرس کاری که دوستی پیدا نکند یا اینکه همکلاسی های بزرگترش بتوانند او را مسخره کنند.
او واقعاً از رفتن به دبیرستان می ترسد. از اواخر ماه ژوئن، امیلی چگونه با استرس خود مقابله کنیم مشکلات خواب را تجربه کرده و با برادر و خواهرش بسیار عصبانی شده است.
مقابله با استرس در دانش آموزان : عوامل NUTS امیلی: وضعیت مقابله با استرس کار برای امیلی جدید و غیرقابل پیش بینی است.
زیرا او چیزی در مورد مدرسه خود یا نحوه عملکرد آن نمی داند. همه آموزش مهارت مقابله با استرس به کودکان چیز نیز خارج از کنترل او است، زیرا او هیچ انتخابی در مورد مدرسه ندارد.
مقابله با استرس در دانش آموزان : و پدر و مادرش آنقدر با خواهر کوچکترش که بیمار است، مشغول هستند و نمی توانند قبل از شروع کلاس ها به ملاقات او بیایند و با معلمان ملاقات کنند.
در نهایت، این وضعیت برای نفس او تهدید کننده است، زیرا او از محیطی که در آن یکی از قدیمیترین افراد بود به محیطی میرود که توسط دانشآموزان مسنتر محاصره میشود و کسی را نمیشناسد.
دیدگاهتان را بنویسید