راههای مقابله با استرس دانش آموزان
راههای مقابله با استرس دانش آموزان : این مثال نشان میدهد که تفسیر یک موقعیت چقدر میتواند بر تولید استرس خوب (eustress) یا استرس بد (پریشانی) تأثیر بگذارد.
همانطور که در فصل های آینده می بینیم، این واقعیت که استرس خوب یا بد می تواند ناشی از تفسیر ما از یک رویداد باشد.
راههای مقابله با استرس دانش آموزان : خبر بسیار خوبی است. در چند دهه اخیر، ما به طور طولانی به این موضوع پرداختهایم.
که چگونه استرس لزوما همیشه منفی است و نمیتوانیم کاری برای آن انجام دهیم. این گفته نادرست است.
راههای مقابله با استرس دانش آموزان : با نشان دادن اینکه پاسخ استرس ناشی از این است که آیا یک موقعیت به عنوان تهدید کننده (استرس نسبی) تفسیر می شود.
یا نه، تحقیقات ما را قادر می سازد تا درک کنیم که قدرت زیادی بر پاسخ استرس خود داریم. با این حال، قبل از اینکه ببینیم چگونه میتوانیم استرس را به طور مؤثرتری کنترل کنیم.
راههای مقابله با استرس دانش آموزان : مناسب است به چگونگی ریشهیابی استرس مزمن و اینکه چگونه میتواند ما را بیمار کند، بررسی کنیم.
وقتی در مورد جاده طولانی و پر پیچ و خم که می تواند شما را به استرس مزمن برساند بدانید، امیدوارم دفعه بعد که با آن مواجه شدید بتوانید از آن اجتناب کنید.
راههای مقابله با استرس دانش آموزان : فصل ۴ راه طولانی و پر پیچ و خم به سوی استرس مزمن اکنون که همه مواردی که دنیای شگفت انگیز استرس را تشکیل می دهند.
در مقابل شما هستند، بیایید ببینیم چه چیزی باعث می شود که به طور مزمن دچار استرس شوید، به اندازه ای که از نظر جسمی یا روانی بیمار شوید.
راههای مقابله با استرس دانش آموزان : اولین چیزی که در اینجا باید فهمید این است که استرس مزمن همیشه با یک پاسخ استرس حاد شروع می شود.
استرس مزمن ممکن است ناشی از قرار گرفتن فرد در معرض یک عامل استرس زا یا عوامل مختلف به صورت مزمن باشد.
راههای مقابله با استرس دانش آموزان : هر بار که مغز استرس حاد را تشخیص می دهد، شک نمی کند که مزمن شود.
بر این اساس، در مواجهه با موارد اولیه استرس حاد، مغز شما سیستم پیچیدهای از اعمال را اجرا میکند، در واقع مکانیزمی که شما را قادر میسازد.
راههای مقابله با استرس دانش آموزان : از استرس اولیه خود بهبود یافته و در نتیجه زنده بمانید. با گذشت زمان، از آنجایی که با استرسی که در حال تبدیل شدن به مزمن است.
مقابله می کند، این مکانیسم به هم می ریزد و طیف وسیعی از اثرات را روی بدن و مغز شما ایجاد می کند. بیایید با توصیف فرآیندی که برای بازگرداندن.
راههای مقابله با استرس دانش آموزان : تعادل پس از یک دوره استرس حاد حرکت می کند، شروع کنیم. مغز و بدن همه برای کمک به زنده ماندن وجود دارد.
همانطور که در فصل ۳ اشاره شد، زمانی که یک فرد برای اولین بار با استرس حاد مواجه می شود، مغز پاسخ استرس را آغاز می کند.
راههای مقابله با استرس دانش آموزان : در نتیجه هورمون های استرس تولید می شود که به فرد انرژی کافی برای مقابله با تهدید را از طریق مبارزه یا فرار می دهد.
هر یک از این اقدامات منجر به از دست دادن شدید انرژی می شود. پس از این ضرر بزرگ، بدن برای زنده ماندن باید ذخایر انرژی خود را بازسازی کند.
راههای مقابله با استرس دانش آموزان : در غیر این صورت در میان مدت خطر مرگ را تهدید می کند. از این رو، پس از اینکه هورمونهای استرس توسط غدد فوق کلیوی تولید شدند.
وظیفه خود را در جهت جمعآوری انرژی انجام دادند، مجدداً به مغز دسترسی پیدا میکنند تا به او این پیام را بدهند که بدن انرژی زیادی را از دست داده است.
راههای مقابله با استرس دانش آموزان : برای بازسازی نیاز به تغذیه دارد. ذخیره انرژی و جلوگیری از خطر مرگ. نتیجه این است.
که پس از قرار گرفتن در معرض استرس حاد، فرد گرسنگی را تجربه می کند و به دنبال غذا برای بازسازی انرژی از دست رفته بیرون می رود.
راههای مقابله با استرس دانش آموزان : این مکانیسم برای بازگرداندن بدن به حالتی که بتواند دوباره فرآیندی را که برای ایجاد پاسخ استرس به کار گرفته است آغاز کند.
آلوستاز نامیده می شود. این با هموستاز، ویژگی سیستمی که ثبات را حفظ می کند، متفاوت است. هنگامی که تغییر عمده ای در محیط ایجاد می شود.
راههای مقابله با استرس دانش آموزان : آلوستاز بدن را قادر می سازد تا از تعادلی که هموستاز تضمین می کند خارج شود.
به عنوان مثال، اگر سطح طبیعی گلوکز در هموستاز چهار تا شش میلی مول در لیتر باشد، بالا رفتن از این سطح به معنای مشکل تنظیم گلوکز است.
راههای مقابله با استرس دانش آموزان : با این حال، کاملاً ممکن است که استرس حاد باعث شود بدن شما بسیار بیشتر از این سطح طبیعی گلوکز تولید کند.
تا انرژی لازم برای مبارزه یا فرار از تهدید را به شما بدهد. وقتی تهدید از بین رفت، سطح گلوکز به حالت عادی باز می گردد.
راههای مقابله با استرس دانش آموزان : آلوستاز به این توانایی برای فراتر رفتن از حالت طبیعی هموستاز برای مبارزه با تهدید و بازگشت به آن پس از از بین رفتن تهدید اشاره دارد.
بدون توانایی آلوستاتیک بدن ما برای تولید بسترهای مورد نیاز برای مقابله با تهدید و بازگشت به حالت عادی پس از آن، ما نمیتوانیم.
راههای مقابله با استرس دانش آموزان : از تهدیدات برای مقابله با استرس در محل کار موجود در محیط خود زنده بمانیم. این حلقه از اقدامات، که توسط هورمونهای استرس که انرژی مارشال میشوند.
سپس به مغز میرسند تا جستجوی فعال برای غذا را خوراکی برای مقابله با استرس آغاز کنند، تسهیل میشود، مکانیسمی عالی برای بقای گونه است.
راههای مقابله با استرس دانش آموزان : با این حال، وقتی مقابله با استرس صحبت در جمع استرس مزمن میشود و بدن و مغز هر روز در معرض شرایطی قرار میگیرند که تهدیدکننده به نظر میرسند.
دو اتفاق حیاتی رخ میدهد – فرآیندی که من گاهی از آن به عنوان «اثر دومینو» یاد میکنم. اول، هورمون های استرس، جنگجویان خط مقدم که به ما انرژی برای برای مقابله با استرس چه بخوریم مبارزه یا فرار از تهدید می دهند.
راههای مقابله با استرس دانش آموزان : شروع به بی نظمی می کنند. در مرحله بعد، جنگندههای محافظ عقب – همه هورمونها یا مواد مشتق از آنها که به هر طریقی با هورمونهای استرس مرتبط هستند.
شروع به بینظمی میکنند تا با تغییرات نشاندادهشده توسط راه حل برای مقابله با استرس هورمونهای استرس سازگار شوند و چیزی را ایجاد کنند که بار آلوستاتیک نامیده میشود.
راههای مقابله با استرس دانش آموزان : وقتی این اتفاق میافتد، بدن دچار فروپاشی سیستمهای بقای خود میشود که میتواند منجر به اختلالات جسمی یا روانی یا هر دو شود که نتیجه استرس مزمن است.
دیدگاهتان را بنویسید